reklama

Cestou z Teplíc do Teplíc bolo mi teplo i zima

„Dávam mu ešte rok života. Ak vôbec." Dobre som hol počul, keď to o mne povedal. Nebyť toho, že mi pár hodín predtým vymenil brzdné čeľuste, bol by som mu rozrazil tie jeho. Ja a do šrotu? Pche! Keby ma len videl, ako to aj na staré kolesá dokážem roztočiť,  bárs aj hore kopcom a naložený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Minulú sobotu ma moja stará naložila do vlaku. Mal som čerstvo po jarnej údržbe a tak som ani veľmi neprotestoval. Nakoniec, nebol to žiaden medzinárodný expres, náročného výletu som sa neobával. V batožinovom vozni sme sa s kamošom viezli v sprievode odpruženej horskej omladiny, ktorá si teraz hovorí mauntín. Plášte mali ako hrochy a odľahčené úplne všetko, pri silnejšom vetre by možno aj vzlietli. Len si lietajte, fagani, veď aj na vás raz príde, pomyslel som si.

Vystúpili sme v Trenčianskej Teplej. Tam to trochu poznám, vedel som, že pôjdeme do Teplíc a zastavíme sa na kávu, možno sa aj ubytujeme. Čakal som krátky pohodový výlet po okolí a potom naspäť domov. Odkiaľ som mal vedieť, že ma bude stará dva dni vláčiť krížom cez celé Strážovské vrchy? Pravdupovediac, mohlo mi to napadnúť podľa spacáka a stanu, čo som viezol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Počasie našťastie prialo a cez Omšenie a Dolnú Porubu sa išlo príjemne. Nadhodil som starej, že na prvý deň by aj stačilo, a ona na to, že či som sa s koňom zrazil. Nuž, veľa nechýbalo...

Obrázok blogu


Za dedinou však cesta končila a k najbližšiemu asfaltu sme sa museli doterigať po strmých lesných zvážniciach. To bola rana pod sedák. Hundral som a škrípal reťazami, na protest som sa dokonca hodil o zem, ale nepomohlo nič.

Obrázok blogu


Aspoň že výhľad stál za to.

Obrázok blogu


Večer sme sa utáborili na peknej čistine pri potoku. Zem bola rozrytá diviakmi a dostal som na noc strážiť zvyšok slaniny, takže som sa príliš nevyspal. Nadránom sa navyše celkom slušne schladilo, drkotal som sa ako v Prašiciach na hradskej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ráno sme vyrazili do Zliechova. Bolo tam rušno. Stretli sme veľa upravených ľudí na ceste do kostola a zopár neupravených na ceste zo sobotňajšej zábavy. Mali tam zastávku s čalúnenými kreslami a za ňou aj toaletu. Také nemajú ani v Topoľčanoch. Bude to asi bohatá dedina.

Obrázok blogu


Z diaľky sa mi páčila ešte viac.

Obrázok blogu


Do Čičmian viedlo ešte sedem kilometrov zúfalého stúpania. Dorazil som tam s vyplazeným zvončekom. Bola veľkonočná nedeľa a v čičmianskych záhradách rozkvitli kraslice.

Obrázok blogu


Musím sa priznať, že myšlienka na ďalšie kilometre do kopca s mojou starou na krku mi už spôsobovala vážne obavy. Aj som pohrozil, že ak to pôjde takto ďalej, skončím s osmičkou alebo nadobro dušu vypustím. Našťastie, nasledujúca cesta Rajeckou dolinou svojím spádom prekonala moje najtajnejšie sny. A keby v Rajeckých Tepliciach stará nešliapla na brzdu, zastavil by som až v Žiline.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Ambróz


Lenka Bajzíková

Lenka Bajzíková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  169x

Mám doma štokrlík a neviem si potichu kýchnuť. IG: krupica_firnajs Zoznam autorových rubrík:  Mama s.r.o.PostriežkyKuľtura baľšajaBežkyňa so záväzkamiAmbróz horekujeO miestach a ľuďochJa, moje kuchynské ja a Lenka

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu