reklama

Ako som čakala štvrté dieťa

Mám v úcte všetky ženy, ktorým sa nedarí počať bábätko. Držím im palce. Mne sa minule podarilo otehotnieť z balíka kešu orieškov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Nebol to dobrý deň. Na terase zamrzli použité plienky a roztrhlo sa pod nimi igelitové vrece. Bábätká mi nepozorovane nagrckali do papuče. Susedov pes nie a nie prestať štekať. Skoro som doňho hodila jednu z tých plienok, ale ak by som trafila, ranu by neprežil. Ani večer nevyzeral ružovo. Dvojičkám tiekli sople a budili sa každú chvíľu. Navyše som sa necítila dobre. Bolo mi nevoľno. Niet divu, zajedla som kapustnicu Brumíkom. A do toho tie oriešky. Uspali sme deti a manžel sa práve chystal uložiť vo vedľajšej izbe. Závidela som mu vyhliadky na nerušený spánok. Zastavila som ho vo dverách a povedala som mu, len tak zo zlomyseľnosti, že som možno znova tehotná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fórik sa mi vydaril. Ráno mal väčšie kruhy pod očami než ja. Ale potom sa začali diať čudné veci. 

Nevoľnosť mi neprechádzala ani na druhý deň a ani na ďalší. A to som si myslela, aký mám odolný žalúdok. Naposledy sa mi niečo také stalo, keď som čakala dvojičky... Ale nie, to je predsa hlúposť. Urobila som si kávu a s hrôzou som si uvedomila, že mi vôbec nechutí. Panebože, žeby predsa? Mať doma tri deti do dvoch rokov je riadny hardcore. Ale štyri deti do troch rokov, to už máme kompletnú death metalovú kapelu, aj s dvoma nemŕtvymi rodičmi v publiku. Chcela som sa poradiť s mamou a niečo som jej naznačila. Pozrela na mňa ako vrátnička v topoľčianskom Dome kultúry. Sedela v kresle, šálka čaju jej zamrzla na polceste k ústam. Keď sme na druhý deň odchádzali z chalupy, ešte stále tam sedela s tým čajom. Ale mami, veď možno nie som tehotná, hovorím jej. Ale si, odpovedala. Ja to na tebe vidím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak, a je to v háji.

K lekárovi budem môcť až o týždeň, má dovolenku. Doma som si teda urobila dva tehotenské testy a vyšli negatívne. Vedela som však, že to nič neznamená. Aj naposledy som mala dva negatívne testy, ani vyšetrenie ultrazvukom nič nepotvrdilo. A teraz sa mi tie dva negatívne testy učia loziť v obývačke. Navyše som si všimla, ako mi pri česaní začali akosi menej padať vlasy. A zo všetkých síl sa snažím ignorovať ten divný pocit v bruchu...

V živote občas príde chvíľa, keď si človek prestane robiť srandičky z Borisa Kollára.

Len ako prečkať tie nekonečné dni do návštevy lekára? Keďže som na nič iné nedokázala myslieť, išla som sa pozrieť na miesto, kde žena nájde odpovede na všetky otázky - najmä tie nevyslovené. Modrý koník. Už vidím, ako prevraciate očami a plieskate sa po čele. Lenže milé dámy - matky, ruku na srdce. Ktorá ani raz nebola mrknúť na Modrý koník, nech prvá hodí zamrznutou plienkou. Tento estrogénom prýštiaci web získal povesť fóra, na ktorom hypermatky dávajú rozumy na počkanie pre každú oblasť života. Stalkerky sa tam z času na čas chodia ubezpečiť, že nie sú jediné, komu sa doma rozkošný anjelik zo dňa na deň premenil na nevypočítateľného gremlina. A okrem toho je tam výborný bazár, na ktorom som vždy dobre nakúpila a teraz tam predávam tehotenské šaty (inzerát som ihneď stiahla).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz som zabrúsila do dosiaľ neprebádaných zákutí. Navštívila som miesta, kde používateľky na základe popisovaných symptómov, grafov (!) a odfotografovaných tehotenských testov odpovedajú na otázku za milión: Som alebo nie som v tom? Koník tu viac ako inde pripomína skôr kurník a modrá získava odtieň rannej vzorky moča. Chcela som zistiť, či už niekedy viacnásobná matka spozorovala na sebe falošné príznaky tehotenstva. Ale ukázalo sa, že takýmito symptómami trpia skôr takzvané snažilky.

Okrem toho som sa dozvedela strhujúce informácie. Vedeli ste napríklad, že: Počas OVU, kedy je ideálny čas na PS, klesne vaša BT a po nej začne stúpať. Ak ste TEHU, pretrváva BT nad 37ºC. TT je vhodné robiť po 38 DC. Ak dovtedy príde mrcha, niekde sa to s MM pokašľalo (možno aj kvôli HAK) a treba začať odznova snažilkovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čert aby sa v tom vysomáril. Darmo, každá ženská s troma deťmi presne vie, kedy je TEHU, aj bez merania BT a vykonávania TT, a samozrejme bez toho, aby vysedela vajíčko na Modrom koníku. Aj ja som to vedela. Nebolo pochýb. Vsadila by som na to kartón vlhčených utierok a štyri dudle k tomu. 

Nič sa nedá robiť. Povila som tri deti, povijem aj štvrté. S manželom sme všetko prebrali. Dojčenských vecí máme dosť. Keby sa nedarilo, namiesto tortelín budem variť fučku a namiesto steakov bude fazuľový tatarák. Aktovky a školské potreby im dáme vyrobiť z recyklovaných plastov cez Hipster Jobs. O školské výlety si decká každý rok zahrajú Človeče. S lyžiarskymi výcvikmi si nemusíme robiť starosti. O pár rokov sa už bude kvôli globálnemu otepľovaniu chodiť lyžovať len zo súkromných škôl do stredísk v Dubaji. Keby náhodou nie, namiesto lyží im prastrýc zbuchne drevený štvorbob. Na vysokú pôjde ten, kto sa posledný naučí držať v ruke kladivo. A možno naozaj založíme tú kapelu. Ako Timkovci. Pokiaľ budú chalani šikovní, ešte párkrát posnažilkujeme a vydá nám aj na Kelly family. Možno sa presťahujeme na chalupu, kúpime kravku, dve kozy a pár sliepok. Celkom sa mi tá predstava začínala páčiť.

K lekárovi som šla o niekoľko dní so štyrmi negatívnymi testami. Symptómy pominuli, ráno som dokonca s chuťou vypila kávu. Predsa len som prinútila sestričku k odberu krvi. Všetky výsledky potvrdili to isté: Po tehotenstve niet ani stopy. Manžel kúpil cestou z práce fľašu portského. Vo dverách sme si plácli rukou. Štvorbob môžeme hodiť za hlavu. Život bol opäť v starých dobrých koľajach. Keď som ale večer zaspávala s dvojičkami po oboch stranách, kdesi vzadu v hlave, skoro až na temene, ma predsa len pošteklila myšlienka:

Určite by to bolo bývalo dievčatko...

Potom jedno bábätko zakašľalo, prebudilo aj druhé a obe sa rozplakali. Myšlienka sa skotúľala pod posteľ a ja som ju už nehľadala.

Lenka Bajzíková

Lenka Bajzíková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  169x

Mám doma štokrlík a neviem si potichu kýchnuť. IG: krupica_firnajs Zoznam autorových rubrík:  Mama s.r.o.PostriežkyKuľtura baľšajaBežkyňa so záväzkamiAmbróz horekujeO miestach a ľuďochJa, moje kuchynské ja a Lenka

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu