reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Lenka Bajzíková

Lenka Bajzíková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  169x

Mám doma štokrlík a neviem si potichu kýchnuť. IG: krupica_firnajs Zoznam autorových rubrík:  Mama s.r.o.PostriežkyKuľtura baľšajaBežkyňa so záväzkamiAmbróz horekujeO miestach a ľuďochJa, moje kuchynské ja a Lenka

reklama

Ja, moje kuchynské ja a Lenka

Justínkine langoše

Lenka Bajzíková

Justínkine langoše

Babka Justínka máva dobré dni. Púšťa si Lumen na plné pecky a už doobeda ju dcéra nachytá s topánkami od blata. Ty si bola v záhrade! Pokarhá mamu a pošle ju oddychovať.

  • 2. nov 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 781x
  • 2
Parená knedľa for dummies

Lenka Bajzíková

Parená knedľa for dummies

Moja stará mama je číslo. Na to, že prežila druhú svetovú na Kysuciach s jedenástimi súrodencami, je v jedle podozrivo prieberčivá.

  • 26. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 213x
  • 14
Vývar

Lenka Bajzíková

Vývar

Najlepší na svete je vývar. Lebo je to skutočná polievka - z mäsa a kostí. Aby vedel človek navariť dobrý vývar, musí mať už v kuchyni čo-to odbehané. Nedá sa to oklamať.

  • 11. jún 2016
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 13 680x
  • 48
Ako vysvetliť deťom povolebnú situáciu

Lenka Bajzíková

Politika Ako vysvetliť deťom povolebnú situáciu

Deti netreba zbytočne zaťažovať politikou. Ale možno sú zvedavé, prečo musia byť v týchto dňoch ticho počas správ, a prečo chodí tata po víkende ani obarený.

  • 17. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 430x
  • 4
Povedzte mame, nech už toľko nevarí

Lenka Bajzíková

Povedzte mame, nech už toľko nevarí

Volala mi pani z prieskumnej agentúry a pýtala sa, či sledujem relácie o varení. Akoby nie, teta. Veď televízor máme. Vždy, keď ho pustím, vyrúti sa na mňa kuchár a už aj tasí recept na dnešný deň.

  • 14. nov 2015
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 12 485x
  • 32
reklama
Hospitariánka

Lenka Bajzíková

Hospitariánka

Schudla som dvanásť kíl za týždeň. Bez srandy. Objavila som totiž novú diétu - pardon, životný štýl - ktorý mi tento zázrak umožnil. Vyskúšať ho môže každý. Stačí stráviť pár dní v nemocnici.

  • 1. jún 2015
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 9 906x
  • 37
Rubriky receptov a ich obete

Lenka Bajzíková

Rubriky receptov a ich obete

My všetci milujeme recepty. Je to tak. Koho aspoň raz neočaril krásne nasvietený, vyfotošopovaný časopisový obrázok niečoho grilovaného, alebo si aspoň raz nevystrihol „recept do zbierky", nie je podľa mňa tak celkom z tejto krajiny. Aj ja som to robila, ale už to nerobím. Vlastne robím, ale veľmi opatrne.

  • 14. aug 2010
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 0x
  • 40
Ako vzniká a zaniká povesť kuchára

Lenka Bajzíková

Ako vzniká a zaniká povesť kuchára

Povesť je zvláštna vec. Je to taký človečenský prívesok, ktorý si každý vytvaruje podľa seba a potom nosí celý život na krku. Mohlo by sa zdať, že je to presný odraz toho, kým človek sám je. Lenže to by bolo príliš jednoduché. To by napríklad Dežo Ursíny nemohol mať povesť štvanca. A predsa má, hoci ho nikto nikdy nenaháňal. Jožo Ráž bol zas rebel, ktorý nikdy nerebeloval. No a ja sa o sebe stále dozvedám, ako skvele a rada varím, hoci toto konštatovanie má od pravdy asi tak ďaleko ako má skupina Elán od dobrej hudby. Miles, miles away - a ak, tak tie časy sú už dávno preč.

  • 8. mar 2010
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Šikulka

Lenka Bajzíková

Šikulka

"Leníí, už som zase zabudla, ako sa to robí s tým internetom." Mama sedí na kúštiku kancelárskej stoličky s dlaňami medzi kolenami a bezradne hľadí do monitora. Pred troma týždňami ma poprosila, aby som ju naučila písať maily. Tak sme si sadli a spoločne objavili nový kontinent: Vytvorili sme virtuálnu poštovú schránku. Meno, heslo, prihlásiť, odhlásiť. Trikrát po sebe, aby si to poriadne zapamätala. Aj so skúškou správnosti.

  • 30. okt 2009
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Spoveď kuchára-samouka alebo Antikuchárka 2009

Lenka Bajzíková

Spoveď kuchára-samouka alebo Antikuchárka 2009

Za čias, keď sa učili variť naše staré matere, veľké caviky sa okolo jedla nerobili. Na špohreltoch bublali dobroty vyrobené z okliešteného repertoáru surovín a z osvedčeného výberu receptov, ktoré sa dedili z pokolenia na pokolen

  • 24. okt 2009
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 0x
  • 27
reklama
SkryťZatvoriť reklamu