reklama

Milá Evita,

Tvoj magazín mi domov priniesla mama. Titulka hrdo oznamovala, že držím v ruke svetovú premiéru pre ozajstné ženy. Mama má cez päťdesiat, reumatické kolená, na kabelke nosí omotanú reflexnú pásku. Podľa mňa ozajstná žena ako hrom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (256)

Ale keď som sa jej spýtala, čo naň hovorí, povedala, že klasika. Alebo normálka, už si presne nepamätám. To ma zaskočilo. Podľa kampane to predsa malo byť niečo mega, tutovka, čo žiadna žena ešte nežrala. Určite žiadna klasika ani normálka. Vravím si, že možno sa pod ozajstnou ženou rozumie niekto ako ja. Tridsať plus, jedno dieťa doma a dve na ceste, opuchy horných a dolných končatín. I zalistovala som.

Hneď v editoriáli vyjadruješ nádej, že Tvoj magazín sa stane súčasťou kabeliek, obývačiek a záhradných terás. Nuž, poviem, ako je. Skončil na záchode. Rád si v ňom listuje môj syn, keď ho motivujem, aby spravil e-e. Páčia sa mu najmä tie tety s balónikmi, ktoré radia, ako klofnúť chlapa. Ale on určite nie je ozajstná žena. Tak kde je teda problém?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aha, už viem. Sľubovala si kvalitnú ženskú žurnalistiku. Ja som ju poctivo hľadala. Ale zo stránok na mňa zívali len samé stokrát prevarené rubriky: handry, cetky, chudnutie, vzťahy. V jednej chvíli sa na mňa dokonca pokúsili zaútočiť Rakovská s Popovičom, ledva som stihla pretočiť stranu. Bol to šok. Až na záver som konečne našla poklad na dne jazera: Čosi nové, kúl a in, čo tu ešte nebolo. Recepty! Pecka!

Keďže koláčov mám už plné zuby, rozhodla som sa vyskúšať tie kuracie kúsky v arabskom chlebe. Podľa postupu som si mohla vybrať, či z kuraťa použijem roštenku alebo koniec sviečkovej. Vytiahla som teda kura z chladničky a dôkladne ho poprevracala zo všetkých strán. Nič. Žiadna roštenka ani sviečková. Len samé krídlo, prso a tak. Museli ho oskalpovať ešte v hydinárňach a najlepšie časti poslať na export na západ. Klasika. A našinec nech sa drhne krídlami, však? Nechala som to teda tak a upiekla ho normálne v trúbe. Ale to nevadí, možno ten recept písala nejaká sliepka, ktorá si myslela, že je roštenka. Dá sa to pochopiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Evita, ja Ti ani neviem, čo som si pod kvalitnou ženskou žurnalistikou vlastne predstavovala, ale pristavila som sa pri článku o bývalej islandskej prezidentke. To by mohlo byť ono. Škoda, že išlo len o pár chudobných odstavčekov, plytkých a nudných ako slovenský pop-rock. A vôbec, väčšina dobrých nápadov (lebo áno, aj také tam sú), ostala nedotiahnutá, témy a rozhovory len kĺžu po povrchu. Ako keď si redaktor odpľuje.

Na druhú stranu, Tvoja Panenka Skákavá ma pobavila. Aj Farkašová s Halinou boli osviežujúce. Ale to sú len také čerešničky, ktorým chýba torta. Teda - ha! - okrem tej na titulke. Počuj, Evita, celý ten časák je nejaký príliš preevitovaný. Evita sem, Evita tam, aby toho nebolo dosť, tak si si neodpustila ani pseudorozhovor samej so sebou. Na ôsmich stranách! Neber to zle, vieš, my sme taký zlomyseľný, závistlivý a zakrpatený národ. Nedoprajeme nikomu nič, a už vôbec nie úspešnej a sebavedomej ženskej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale vážne, skús nabudúce menej evitovať. Totiž, skutočné ženy, ale tie fakt echt, ktoré už prečítali aj zopár steeloviek a evitoviek, majú už piedestál kultu osobnosti dávno obsadený. Dokonca chlapom. Nevie sa tak sladko usmievať ako Ty, skôr kŕčovito. Aj pleť má unavenú a vlasy mu krepovatejú. Ale svoje propagačné letáky a bulletiny rozdáva zásadne zadarmo. Žiadnych dve štyridsať, ako ty. Nemáš šancu.

Nič, Evita, aj tak Ti držím palce. Ale ak by Ti to s tými ozajstnými ženami náhodou nevyšlo, pamätaj, že ešte stále sú tu mužatky. Pokiaľ viem, pre ne zatiaľ časopis nikto nevydáva. Ja jednu poznám. Má hrb, tmavú pleť, vlasy na ježka. Celé dni chodí po dedine s igelitkou v jednej a cigaretou v druhej ruke, alebo postáva v rohu v bufete a pije pivo. Magazín na mieru by jej určite urobil radosť. Ak sa rozhodneš presedlať na túto cieľovku, daj mi vedieť. Jeden výtlačok jej kúpim. Nech stojí bárs aj tri eurá. 

Lenka Bajzíková

Lenka Bajzíková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  169x

Mám doma štokrlík a neviem si potichu kýchnuť. IG: krupica_firnajs Zoznam autorových rubrík:  Mama s.r.o.PostriežkyKuľtura baľšajaBežkyňa so záväzkamiAmbróz horekujeO miestach a ľuďochJa, moje kuchynské ja a Lenka

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu