reklama

Lyžiarsky výcvik

Rodinná lyžovačka je dobre premyslená pasca, do ktorej sa rodičia chytajú slepo a dobrovoľne. Tú našu sme absolvovali, keď mali dvojičky necelé dva roky. Neviem, čo nám to napadlo, ale asi sme sa veľmi chceli ísť lyžovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Snažím sa uvažovať triezvo a nemať prehnané ambície na športové výkony svojich detí. Ale keď vidíte, ako sa po svahu premávajú už batoľatá s cumlíkmi v ústach, je veľmi ťažké neuletieť s očakávaniami. Predstavovala som si to tak, že my, rodičia, sa budeme dopoludnia lyžovať a starí rodičia budú sedieť pri čaji, striedať sa pri sánkujúcich sa dvojičkách a po očku sledovať toho staršieho, ako si zdokonaľuje oblúčiky. Popoludnie strávime spoločne na prechádzke alebo v termálnom bazéne. Sveta žiť.

A potom to prichádza. Počasie v Tatrách nepraje. Dlhý vlek nie je v prevádzke. Briežok pre sánkarov je skôr hnedý ako biely, ale babka s dedkom sa držia statočne a vytrvalo vás posielajú užiť si lyžovačku. Staršiemu synovi zaplatíte inštruktora za cenu celodenného skipasu v Alpách pre dve osoby, a vy na lanovke hryziete do palice, lebo už tretíkrát stojí a vy asi nestihnete ani tie plánované tri spoločné jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie žeby som si nezamakala. Keď som sa po hodine a pol vrátila k synovi a pomohla mu dvakrát zísť somársku lúku, cítila som sa ako po osemsto klikoch.

Potom strih. Unavené dieťa padá z barovej stoličky v après ski bare s horalkou v ruke. Strih. Kráčame hore čalúnenými schodmi v horskej chatke a ťaháme za sebou dvojičky v kombinézach, od hlavy po päty od blata. Tretie dieťa má na sebe iba kombinézu, lebo sa na svahu pocikalo. Strih. Snažíme sa uložiť deti na poobedný spánok, ale hoci ešte pred chvíľou vonku odpadávali od vyčerpania, zrazu skáču po matracoch a skúšajú všetky fíčre hotelovej detskej postieľky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No. Ale fotky máme pekné.

Skrátka a dobre, zistili sme, že lyžovanie nie je úplne najvhodnejší šport pre rodičov s malými deťmi. Najmä ak je zrejmé, že im doma (aspoň zatiaľ) nevyrastá žiaden bejby Tomba. A tak sme s mužom vyšli na povalu a vytiahli odtiaľ staré zaprášené bežky. Jedny z nich mi na dĺžku vyhovovali, a k nim som zohnala ešte topánky od susedky, ktoré si kúpila pred rokmi a odvtedy stále čakali na prvú jazdu. Palice boli trochu pridlhé, ale nevadí. Na začiatok stačí.

Dovtedy bol beh na lyžiach pre mňa čosi ako tofu. Vedela som, že existuje, aj som to párkrát videla naživo, ale vždy som si pomyslela, že čo ja s tým. Navyše mi každý prizvukoval, aké je to technicky náročné. Lenže kámo, ja viem dojčiť dve decká naraz, a tretiemu pritom ešte ošúpem banán. O technickej náročnosti niečo viem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som sa prvýkrát previezla po dvore. Potom som sa odvážila na cestičku za domom, a o chvíľu som už brázdila dedinu a cítila sa ako Kuzmina, že za mnou manžel so sánkami nestačil. Na poslednej ulici som odbočila do lesa, do hlbokého snehu. Zabárajúc sa po kolená, plná nadšenia, hľadala som vhodnú trasu pre svoju prvú stopu. Stúpala som pomaly a brzdila som zadkom, a môj dezorientačný beh na lyžiach zastavil až plot s vysokým napätím. Taký bol môj prvý lyžiarsky výcvik.

Odvtedy je beh na lyžiach našou srdcovkou. Skvelé je na ňom to, že nemusí zabrať pol dňa plus cesta, stačí hodina. Nepotrebujete upravenú zjazdovku, vlek, vlastne nepotrebujete ani les, stačí voľné priestranstvo a sneh. Môžete sa striedať s polovičkou, alebo môžete ísť spolu, ak si na chvíľu zoženiete stráženie pre deti. Navyše, každý má doma alebo u rodičov nejaké staré bežky. Trpezlivo čakajú v pivnici, na povale alebo v garáži. Ak nemáte, asi ste len zle hľadali. Apropo, staré viazanie bude držať aj vtedy, ak sú topánky oblepené izolepou. Videla som. Ale môžete si kúpiť aj nové. Predavač vám možno bude tvrdiť, že bežkovanie vyšlo z módy, ale nevšímajte si ho. V tých športových hypermarketoch nevedia nič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bežci na lyžiach držia spolu, lebo niet nad dobrú stopu. Vidím, či predo mnou niekto šiel, viem, kedy zastavil a robil si selfíčko a viem aj to, kedy spadol na zadok. Alebo je to môj zadok zo včera? Neviem to rozoznať, snehové odliatky zadkov sú k ich majiteľom milosrdné.

Na záver si dovolím jednu malú prosbu. Ak vám beh na lyžiach nevonia, nevadí. Ale ak na prechádzke zbadáte bežkársku stopu, prosím nešliapte po nej. Niekomu tým možno urobíte radosť.

Bežkárom nazdar 

Obrázok blogu
(zdroj: LS)
Lenka Bajzíková

Lenka Bajzíková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  169x

Mám doma štokrlík a neviem si potichu kýchnuť. IG: krupica_firnajs Zoznam autorových rubrík:  Mama s.r.o.PostriežkyKuľtura baľšajaBežkyňa so záväzkamiAmbróz horekujeO miestach a ľuďochJa, moje kuchynské ja a Lenka

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu