reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Lenka Bajzíková

Lenka Bajzíková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  169x

Mám doma štokrlík a neviem si potichu kýchnuť. IG: krupica_firnajs Zoznam autorových rubrík:  Mama s.r.o.PostriežkyKuľtura baľšajaBežkyňa so záväzkamiAmbróz horekujeO miestach a ľuďochJa, moje kuchynské ja a Lenka

reklama

Mama s.r.o.

Keď plyšáci prevezmú vládu nad svetom

Lenka Bajzíková

Keď plyšáci prevezmú vládu nad svetom

Na svete žije osem miliárd ľudí a asi rovnaký počet potkanov. Vraj by mali prevziať vládu nad svetom. Čo na to plyšáci?

  • 30. dec 2022
  • Páči sa: 27x
  • Prečítané: 1 466x
  • 0
Strašiť deti

Lenka Bajzíková

Strašiť deti

Keď sa pozrieš von po polnoci a zbadáš blikať svetielko, rýchlo odvráť zrak. Je to svetlonoš. Omámi ťa, ani nevieš ako. Veľa ľudí kvôli nemu poblúdilo, nie všetci sa vrátili.

  • 31. okt 2021
  • Páči sa: 32x
  • Prečítané: 1 660x
  • 2
Umenie nezdobiť

Lenka Bajzíková

Umenie nezdobiť

U mojej mamy to vždy na Vianoce vyzerá ako v ríši vianočného škriatka. Na dverách úhľadný venček, na vyleštených stoloch obrusy s vyšívanou čečinou, z políc žmurkajú snehuliaci a mackovia v červených čapiciach s brmbolcom.

  • 29. dec 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 067x
  • 4
Načapujte mi dva deci šampónu

Lenka Bajzíková

Načapujte mi dva deci šampónu

Keď sa môj prapradedo Jakub v osemnástom roku vrátil šífom z Ameriky, kúpil pre svoje potomstvo pozemok v rodnej obci na vyvýšenom mieste.

  • 13. dec 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 761x
  • 9
Chlieb a hry

Lenka Bajzíková

Chlieb a hry

O pol druhej v noci som sa zobudila so zvláštnym pocitom. Akoby som na niečo zabudla. Premýšľam: Diktát sme napísali, tamten mail som odoslala, dvere sú zamknuté... Vzápätí som sa prudko posadila: Veď mne v kuchyni kysne chleba!

  • 30. apr 2020
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 3 054x
  • 3
reklama
Čarovná krabička

Lenka Bajzíková

Čarovná krabička

Bola som pripravená na to, že ako rodič budem musieť dávať odpovede na neľahké otázky. Pripravila som si zjednodušené vysvetlenie fotosyntézy (alebo prečo je tráva zelená), a viem obstojne vysvetliť, kde sa berú snehové vločky.

  • 23. dec 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 291x
  • 3
Lyžiarsky výcvik

Lenka Bajzíková

Lyžiarsky výcvik

Rodinná lyžovačka je dobre premyslená pasca, do ktorej sa rodičia chytajú slepo a dobrovoľne. Tú našu sme absolvovali, keď mali dvojičky necelé dva roky. Neviem, čo nám to napadlo, ale asi sme sa veľmi chceli ísť lyžovať.

  • 18. jan 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 17 342x
  • 25
Kožky, perie, a pár faciek

Lenka Bajzíková

Kožky, perie, a pár faciek

Žiť tak niekde pod lesom, budiť sa na kikiríkanie kohúta a piecť deťom buchty. Áno, dobre sa počúvajú také pesničky, keď si do rytmu ťukáte o volant v klimatizovanom aute s take-away latéčkom v držiaku cestou z roboty na pilates.

  • 15. nov 2018
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 8 688x
  • 32
Ani motyku nevieš poriadne chytiť

Lenka Bajzíková

Ani motyku nevieš poriadne chytiť

Som nadšený záhradkár nezaťažený skúsenosťami. V živote som nič poriadne nedopestovala, ak nerátam fazuľové klíčky zo základnej školy a črepníkovú bazalku na balkóne, ktorú aj tak zalieval manžel.

  • 11. sep 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 584x
  • 13
Novembru na rozlúčku

Lenka Bajzíková

Novembru na rozlúčku

Začiatkom novembra som si dala vytrhnúť zub. Osmičku, potvoru, nakrivo rástla. Dúfala som, že to nebude veľmi bolieť, pretože namiesto tabletiek od bolesti som si zobrala detské čípky proti horúčke. Veru, veľa nechýbalo.

  • 30. nov 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 213x
  • 15
reklama
Z nemocničného zápisníka

Lenka Bajzíková

Z nemocničného zápisníka

Pobyt v nemocnici nie je nič príjemné. Dni trávené v letargickom očakávaní, mdlý spánok na vrzajúcej železnej posteli a priam bolestná túžba po návrate domov, len rýchlo zo seba vydrhnúť a zmyť ten izbový pach.

  • 4. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 215x
  • 16
Zlá mater

Lenka Bajzíková

Zlá mater

Zobudí sa dieťa v prvú septembrovú nedeľu a povzdychne si: Už len raz sa vyspím a pôjdem do škôlky. Zobudím sa ja a poviem si:

  • 2. sep 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 787x
  • 20
Oddych podľa mamy

Lenka Bajzíková

Oddych podľa mamy

Iba naivný blázon by čakal, že si na dovolenke pri mori s malými deťmi oddýchne. Ale nie je oddych ako oddych.

  • 21. aug 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 424x
  • 4
Češeničky

Lenka Bajzíková

Češeničky

Z priečky rozkladacieho rebríka som nastúpila na čerešňu. S končatinami strategicky rozloženými na rozkonárenom kmeni som zhadzovala deťom šťavnaté plody.

  • 27. jún 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 933x
  • 6
Skryť figúrky

Lenka Bajzíková

Skryť figúrky

Skutočné jarné upratovanie začína až po Veľkej noci. Treba totiž vymyslieť, kam podieť ten zástup nemých tvárí v celofáne, čo sa znenazdajky zjavil u nás doma.

  • 21. apr 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 333x
  • 7
reklama
Ako sa pripraviť na príchod dvojičiek

Lenka Bajzíková

Ako sa pripraviť na príchod dvojičiek

Alebo druhého dieťaťa v poradí. Prípadne aj prvého. Ktoréhokoľvek. Veď ako vieme, jeden občas vydá za troch.

  • 21. mar 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 573x
  • 17
Slovo o pánskom prebaľovaní

Lenka Bajzíková

Slovo o pánskom prebaľovaní

Chuck Norris sa prebaľoval sám už ako týždňový novorodenec. Hneď po tom, ako mu dali pozrieť inštruktážne video. Bohužiaľ, Chuck je na svete len jeden. Aj to v USA.

  • 13. jan 2017
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 9 242x
  • 44
Zima z hororu

Lenka Bajzíková

Zima z hororu

Znie to ako materská dovolenka snov. Sneh vrždiaci pod nohami, zababušené deti usilovne teperiace boby a sane, po boku dovolenkujúci manžel, navôkol krajina ako zo zimnej rozprávky. Lenže, každý špás niečo stojí.

  • 7. jan 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 430x
  • 6
Zima ako z knižky

Lenka Bajzíková

Zima ako z knižky

Vianočný stromček sme tento rok zdobili tesne pred Štedrou večerou. Už na Štefana bola jeho spodná tretina viditeľne chudobnejšia a na Silvestra bol spolovice zelený.

  • 5. jan 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 967x
  • 6
Radšej dobre zamoriť, ako zle zaškôlkovať

Lenka Bajzíková

Radšej dobre zamoriť, ako zle zaškôlkovať

Prvý deň v škôlke je veľká rodinná udalosť. Na stole nové pyžamo a papučky, v srdci rodičov zmes obáv a vzrušenia z nového. Ako na matury. Matka, ktorá by v tento deň zaspala, snáď ani neexistuje. Vlastne počkať, existuje.

  • 28. sep 2016
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 5 747x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu